Сьогодні автомобіль став одним із найбільш затребуваних способів пересування на короткі та довгі відстані. Хтось вирушає у тривалу поїздку за потребою, інші люблять проводити відпустку на колесах. Хоч би якою була мета подорожі, автомобіль до нього необхідно ґрунтовно підготувати. Адже далека дорога – це серйозне випробування не лише для пасажирів та водія, а й для транспортного засобу.
З чого почати
Навіть при ідеальному стані всіх вузлів і деталей авто без двигуна він являє собою просто груди марного заліза. Тому якщо є хоч найменші сумніви в стані двигуна, заздалегідь запишіться на проведення діагностики. Там же на станції технічного обслуговування можна перевірити стан паливної системи та навісного обладнання. У разі наявності претензій до акумулятора, щоб уникнути непорозумінь у дорозі, краще змініть його на новий апарат.
Наступний пункт підготовки після упорядкування двигуна та акумулятора – діагностика системи управління, гальм та підвіски. Відмова гальмівної системи або втрата можливості управління ТС ще небезпечніше на дорозі, ніж заглухлий мотор або неможливість завести автомобіль через проблеми з акумулятором. Заодно «наведіть порядок» із розвалом та сходженням коліс.
Не забудьте і про шини з огляду на те, що малюнок протектора повинен мати глибину 1.6 мм+. При великому зносі шин з метою безпеки їх слід поміняти. Те саме потрібно зробити і в разі появи на обід тріщин через розсихання навіть мало експлуатованої гуми. Вона може бути просто «втомленою» від часу і луснути під час руху по трасі.
Перед самим виїздом перевірте тиск у колесах. Для забезпечення безпеки, хорошої управління, економічного витрачання палива накачайте їх до рекомендованого рівня. Після цього можна зайнятися перевіркою освітлювальних приладів (фар, стоп-сигналів, поворотників) і регулюванням світла. Він має бути комфортним для водія та не зліпити інших учасників дорожнього руху. Особливо це важливо, якщо має бути поїздка вночі.
Якість та кількість технічних рідин
Для роботи автомобіля без поломок та перебоїв його треба «підгодовувати». Для цих цілей служить моторне масло і в коробці передач, а також наступні види рідин:
- гідропідсилювача рульового колеса,
- гальмівна,
- охолодна (антифриз).
Кількість масел та рідини в гідропідсилювачі перевіряється у штатному режимі щомісяця. Антифриз зазвичай змінюють раз на два-три роки. Гальмова рідина підлягає плановій заміні кожні два роки. Через відсутність досвіду та знань багато автолюбителів не можуть самостійно зробити заміну тієї чи іншої рідини. Це найкраще зробити на СТО. Проте перевірити їх кількість зможе кожен.
Підготовка салону
Головне, чого необхідно досягти в плані підготовки салону до тривалої подорожі, – це зробити все необхідне, щоб поїздка була комфортною та безпечною. Для цього треба:
- подбати про справність усіх ременів безпеки;
- переконатися в якісній роботі механізмів блокування та відчинення дверей;
- якщо передбачається перевезення малюків – обладнати автомобіль спеціальними
- утримуючими пристроями (автокрісла, ДУУ тощо).
Потрібно також перевірити справність омивайки, системи кондиціювання. Багато з перерахованого вище кожен водій може зробити самостійно. Але для цього потрібні певні знання, час та сили. Якщо ви збираєтеся в тривалу подорож, краще все ж таки не економити на своїй безпеці і комфорті і провести повне технічне обслуговування свого автомобіля на СТО, що добре зарекомендувала себе.
Чим має бути обладнаний ТЗ
Незважаючи на ретельну підготовку до поїздки, вважати себе застрахованим від можливих форс-мажорів ніколи не слід. Адже йдеться про техніку. Тому у водія «під рукою» завжди має бути ряд пристосувань, включаючи:
- домкрат,
- компресор для шин,
- балонний ключ,
- буксирувальний трос,
- різні запасні запобіжники та лампи.
Незайвою може бути саперна лопатка. В обов'язковому порядку має бути повністю укомплектована аптечка і вогнегасник.